Stále více Čechů nakupuje vánoční dárky přes internet. A tomuto trendu se není vůbec co divit, online nakupování je totiž praktické, rychlé a pohodlné. Ušetřit navíc můžete nemalé peníze, zboží je levnější až o třetinu oproti kamenným prodejnám a také sortiment je daleko širší.
Vítané bonusy
Příjemným bonusem je rovněž to, že můžete nakupovat v klidu a z tepla svého domova. Vyhnete se otravným frontám i přeplněným obchodním centrům, iritovat vás nebudou všude hrající koledy ani přílišná výzdoba. K dispozici navíc máte velké množství recenzí a referencí od ostatních nakupujících, podle kterých zjistíte, zda je obchod bezpečný a seriózní. Mnoho internetových obchodů nabízí také nejrůznější akční ceny nebo dokonce dárky k nákupu, věrnostní systémy, speciální vánoční balení nebo dopravu zdarma.
Konkurenční boj
Protože e-shopů existují desetitisíce, musí se každý z nich opravdu hodně snažit, aby zákazníky přilákal. A také, aby si je udržel a oni se nakupovat rádi vraceli. Důležité je něčím se odlišit, zaujmout. Bez promyšleného online marketingu se úspěch s velkou pravděpodobností nedostaví. Pustí-li se do něj provozovatelé e-shopů sami, obvykle se z nedostatku času a znalostí dopouští celé řady chyb – nemají propracovanou strategii, neznají své zákazníky, takže nedokážou adekvátně reagovat na jejich potřeby, nesprávně optimalizují web, neanalyzují, nevyhodnocují. Brzy tak podle výsledků pochopí, že tudy zřejmě cesta k úspěchu nepovede.
Mocné nástroje marketingu
Rozhodnou se proto využít služeb profesionálů a obrátit se na reklamní agentury, které jim s propagací pomohou. Využívají k tomu celou řadu nástrojů – SEO, které je dostane na přední místa ve vyhledávačích, reklamu na sociálních sítích, tvorbu a publikování kvalitního a užitečného obsahu. Mocný marketingový nástroj představují také PPC kampaně, s nimiž lze oslovit přesnou cílovou skupinu – musí však být správně nastavené. Nesmíme také zapomínat, že důležitou úlohu sehrávají emoce, právě na ně totiž všichni „slyšíme“ nejvíce. Proto třeba i jen grafická podoba stránek rozhoduje o tom, jestli na nich zůstaneme a dárky nakoupíme právě tam. Při nakupování má zkrátka každý z nás svou strategii, ať už se ale k cíli dostaneme jakkoli, všem nám jde o totéž – vybrat dárek, který udělá obdarovanému radost.