Fulfillment je v nejužším slova smyslu distribuční úkon nebo logistická funkce. V širším kontextu se jedná o způsob, jakým firmy reagují na objednávky zákazníků.
Fulfillment šetří čas
V tuzemském pojetí je tento termín chápán jako metoda využívaná primárně internetovými obchody, jimž má usnadnit logistické procesy.
Své vlastní interní fulfillment centrum většinou mají velké internetové obchody, pro něž je to z ekonomického hlediska rentabilní. Naopak menší obchodníci se často uchylují k outsourcování fulfillmentu prostřednictvím externího dodavatele.
Ten je pak prakticky pro zadavatele schopen zajistit komplexní skladový servis zahrnující celý proces skladování a kompletace zásilek společně s jejich odbavením pro koncové klientele.
Hlavní předností fulfillmentu je tak primárně úspora času. Samotnému obchodníkovi odpadá nutná péče o jednotlivé logistické procesy. Získává tak prostor se soustředit primárně na podnikání jako takové. Umožňuje to výraznější efektivitu prodejních kanálů i marketingových aktivit.
Outsourcing snižuje výdaje v podnikání
Fulfillment taktéž napomáhá optimalizovat výdaje v podnikání. Například v průběhu vrcholící sezóny vyžaduje řada oborů zvýšené náklady v podobě rozsáhlejších skladovacích prostor nebo vyššího počtu zaměstnanců.
Při spolupráci navázané na externího partnera formou fulfilmentu je přitom možné platit pouze za reálně využívané kapacity. Což platí jak pro personální zajištění, tak i pro skladovací kapacity.
To v konečném důsledku vede i k precizní návaznosti jednotlivých kroků a eliminování rizika chyb způsobených lidským faktorem. Což má za následek významně vyšší spokojenost koncových zákazníků, a tedy i posílení pozitivního vnímání celé značky.
Ač je tak fulfillment úspěšně etablovaným pojmem především v USA, odkud tento termín pochází, jeho výhody již objevila i řada podnikatelů v Česku. V tuzemsku se na tento směr specializuje řada společností a mezi ně patří i služba isklad.eu, která umožňuje jednoduché a levné doručování objednávek do celého světa. Ceny se liší podle velikosti e-shopu a řešení zde najdou jak start-up e-shopy, tak i velké, střední nebo malé e-shopy. Jednoduše logistika v malíčku pro každého podnikatele.