Své webové stránky dnes potřebuje opravdu každá firma, být přítomný na internetu je nezbytností. Nejde však jen o to je mít, je nutné je zviditelnit. Někdy se však i přes nemalé investice do marketingu stává, že konverzní poměr pokulhává. Jak změnit návštěvníky v zákazníky?
Jaké marketingové strategie doopravdy fungují? Pojďme se podívat, jak navýšit konverzní poměr internetových obchodů a dalších webů. Většinu pravidel lze totiž aplikovat univerzálně.
Co si vlastně představit pod konverzním poměrem?
Konverzní poměr je metrikou, jež používá snad každá digitální agentura Beneficio. Uvádí poměr návštěvnosti webu vůči provedení akce, přičemž akcí může být objednávka, rezervace či třeba odběr newsletteru.
Průměrně se konverzní poměr pohybuje mezi 1 a 3 %, což možná nezní jako vysoké číslo. I to je ale fajn, a odborníci na digitální marketing jsou v některých odvětvích schopní dosáhnout až 5-10 %. Jak na to?
První dojem dělá hodně
Zkuste návštěvníky zaujmout již na první dobrou, ulovte je hned v první chvíli, kdy k vám zamíří. Odměňte je třeba 10% slevou na první nákup či slevou 100 Kč na vaše služby. Když vás něco aspoň trochu zajímá a dostanete na to slevu, je tu poměrně velká šance, že si věc doopravdy pořídíte. Jak uvádí digitální agentura Beneficio, u značky spodního prádla ELKA LOUNGE se tímto způsobem dostali k 20% nárůstu konverzního poměru.
Dodejte zákazníkům pocit bezpečí
V prvé řadě můžete vsadit na tzv. sociální ověření. Reklama na internetu je sice fajn, ale mnozí lidé (zejména pokročilí uživatelé internetu) nevěří reklamám, dokud si sami neověří, že jsou pravdivé. Hledají recenze, vyhledají si firmu na sociálních sítích či jinde. Povolte tedy zákazníkům zadávat komentáře k jednotlivým produktům, publikujte na webu reference zákazníků, přidejte na něj odznáček „Ověřeno zákazníky“ od portálu Heureka.
Podobně pocit bezpečí navozují známé značky. Nejde jen o to prodávat zboží známých značek, o tom tentokrát nemluvíme. Zkuste jít na věc spíš vizuálně. Zobrazte známá loga bank, od nichž máte platební bránu. Přidejte loga přepravních společností, jež využíváte. Dodejte loga médií, která o vás napsala. Snažte se zákazníky ukonejšit co nejvíce známými věcmi.
Nakupování je o emocích
Právě proto zákazníkům co nejrychleji sdělte vše pozitivní, co jim nabízíte. Doprava zdarma, snadná reklamace, rychlé dodání? Tohle byste neměl uvádět v obchodních podmínkách, vypíchněte je v menu či detailu produktu. Ano, už tvorba webu a jeho rozložení by měla být propojená s marketingem.
zajímavým a jednoduchým tipem jsou taktéž větší obrázky. Minimalizujte texty, maximalizujte vizuální prvky. Například u Mall.cz vedlo zvětšení náhledových obrázků produktů k 9% růstu prodeje.
Na závěr je však nutné zmínit ještě jednu věc. Do marketingu má smysl investovat až poté, co vyladíte web. Lákat zákazníky na webové stránky, z nichž vzápětí odejdou, totiž nemá smysl.