Změnila vaše firma sídlo či kontaktní informace, přibyl k vašemu jménu nový titul, nebo jste prostě už rozdali všechny své vizitky a přemýšlíte nad novými v jiném provedení? Pokud jste ale natolik zaneprázdnění, že nestíháte otevírací dobu většiny míst, kde by vám vizitky mohli vyrobit, nezoufejte. Raději si navrhněte a nechte vytisknout vaše nové vizitky online. Z pohodlí domova a třeba o půlnoci.
Jak ale zkomponovat vizitku tak, aby vypadala vkusně a co nejlépe vás reprezentovala? Jaký vybrat tvar, velikost, papír, font, barevné kombinace a další požadované detaily? Pokud v této oblasti jako mnoho lidí tápete, nechte si od nás poradit. S odborníky na slovo vzatými jsme si pro vás připravili základní užitečné rady, jimiž je dobré se při vytváření nových vizitek řídit.
Vkusné provedení vizitky je základ úspěchu
Vizitka, které se někdy také říká navštívenka, je základní věcí, jíž se prezentuje každý podnikatel nebo firma. A pokud berete své podnikání skutečně seriózně, měla by tak působit také vizitka. Vyhýbejte se proto přehnaně pestrým a divokým barevným kombinacím či fotografiím. A pokud se zrovna neživíte jako klaun na dětských narozeninových oslavách, zvolte i co nejformálnější font.
Obsahově se držte těch úplně nejzákladnějších informací, které je potřeba v rámci sebepropagace potencionálnímu klientovi předat. Omezte se pouze na své jméno včetně případných titulů, název, adresu, web a logo firmy, vaši pracovní pozici v rámci společnosti a samozřejmě také váš telefonický a e-mailový kontakt.
Menší je lepší
Většina tiskáren na českém trhu vám kromě mnoha druhů papírů v různých gramážích nabídne zároveň i několik tvarů a velikostí vizitek. I tady se ale snažte držet při zemi. Pamatujte na to, že ne všichni máme stejný vkus a co se líbí vám, může druhému člověku připadat nevkusné a kýčovité. A pro klienta to může být zcela legitimním důvodem pro to, aby se na vás v budoucnu neobrátil.
Pokud navíc zvolíte nestandardní velikost nebo dokonce tvar vizitky, je větší pravděpodobnost, že ji potencionální zákazník vyhodí už pár minut potom, co ji od vás dostane. Proč? Protože mu svými atypickými rozměry překáží nebo se třeba nevejde do přihrádky v peněžence.
Investice do prémiové kvality se vám brzy vrátí
Luxusní vzhled vizitky napovídá nejen o vašem postavení, ale také o kvalitách vašich služeb. Proto na vzhledu navštívenky nemá smysl šetřit. Jde o investici, která není nijak závratná a navíc se zaručeně vyplatí. Jak už bylo řečeno, vybírejte úhledný formální font. Písmo, stejně jako ořez, musí být perfektně vycentrované na kvalitním papíru s vysokou gramáží.
Pokud se to k designovému zpracování vizitky bude hodit, můžete zvolit i o něco odvážnější slonovinový papír s jemnou texturou. Barevně sladěnou a dokonale symetrickou vizitku můžete na závěr nechat opatřit některou z mnoha možností povrchových úprav. Třeba disperzním lakem se schopností likvidovat viry a bakterie, který se letos vzhledem k aktuálnímu celosvětovému dění stal velmi oblíbeným a často požadovaným.